Vasaloppet

Imorgon är det Vasaloppet om det är någon som missat det. Emil Folkesson i klassen har idag åkt dit för att åka, jag har fått en exklusiv intervju med honom.
 
Jag har förstått att du lyckats ta dig in i det "riktiga" Vasaloppet. Hur har du gjort det?
- Jag har kört fyra seedningslopp och tre av dem har resulterat i andra startled, så där hör jag nog hemma.
 
Vad har du för skidor imorgon?
- Har tre par vallade skidor med mig, men det blir lurigt vilka jag ska använda. Har fortfarande inte bestämt mig för vilken fästvalla..... eller om det blir fäste överhuvudtaget, blir nog någon "klistervariant".
 
Har du någon hjälp?
- Mor och far har kommit upp för att serva mig längs vägen.
 
Starten går klockan 08:00, Vad har du för på dig så vi skall kunna se dig i TV:n?
- Jag kommer vara Gulklädd, så håll utkik!
 
Sist men inte minst, Vilken tid satsar du på?
-Förhoppningsvis under 5 timmar och gärna med marginal. Blir det varmt och tungt kan det dock bli svårt.
 
Då återstår det bara att önska dig lycka till!
 
Här förbereds skidorna inför loppet.
 
Såhär kommer emil se ut  under vasan. Kanske lite tröttare ändå.